هشام ماجد ينفى انفصاله الفني عن شيكو ويكشف مشاريعه الجديدة بدونه | شاهد

كتب: أحمد السيد

دافع الفنان الشاب هشام ماجد عن علاقته الفنية بزميله شيكو، وحكى تفاصيل استقلاله الفني عنه فى الفترة الأخيرة قائلا: “بيننا اتفاق ضمني أن اللي عنده مشروع حلو يعمله، وأحيانا يبقى جاي مشروع مايصلحش لي أنا وشيكو”، مضيفا: “اللي بنلاقيه حلو بنعمله، وشغالين على فيلم بس لسه مش دلوقتي”.
وأكد ماجد فى تصريحات إعلامية أنه يتم التحضير حاليا للجزء الرابع من مسلسل “اللعبة” الذي يعود فيه للتعاون مع شيكو قائلا: “إحنا بنكتب فيه دلوقتي، المؤلفين شغالين ومركزين جدا أنهم ياخدوا وقتهم في الكتابة بحيث يطلع أحلى من الأجزاء اللي فاتت”.

طالع المزيد:

وأضاف ماجد في تصريحات لبرنامج “ET بالعربي” أنه بدأ التحضير لفيلم آخر هو “نحو غد أفضل” من تأليف شقيقه محمود ماجد، عبد الرحمن جاويش وسارة مراد، وهو في مرحلة الكتابة ولا يعرف موعد تصويره.
وقال ماجد إنه متحمس لفيلمه الجديد الذى يحمل عنوان مؤقت “بضع ساعات في يوم ما” ويأتى في إطار رومانسي بعيد عن الكوميديا، ويشاركه البطولة أحمد السعدني، مي عمر، هنا الزاهد ومحمد سلام، ومن إنتاج أحمد السبكي وإخراج عثمان أبو لبن.
وعن إمكانية عودة ثلاثيته مع شيكو وأحمد فهمي قال ماجد: “كل شوية بنتقابل ونتفق نعمل حاجة، فكرنا نعمل (الحرب العالمية الرابعة) وفكرنا نعمل فيلم جديد خالص، بس كله بيبقى كلام ولسه مفيش حاجة على أرض الواقع لأن كل واحد فينا مشغول في حاجة، وإن شاء الله نخلص ونقعد مع بعض، وأنا أميل إننا نعمل فيلم جديد”.

شاهد الفيديو التالى:

زر الذهاب إلى الأعلى