ده فانوكوش أمك يا ترتر.. تريند تصدر موقع تويتر للرد على الخونة والمشككين

كتب – محمد محمود

تصدر تريند ” ده فانوكوش أمك يا ترتر” محركات بحث موقع التدوينات القصيرة تويتر، وذلك للرد على الخونة والمشككين في الانجازات المصرية التي تتم في مصر والمشروعات الكبيرة التي تجري على قدم وساق.

اقرأ ايضًا.. عطل مفاجىء يضرب منصة X .. تويتر سابقا

وتداول راود موقع تويتر هشتاج #ده فانوكوش أمك يا ترتر ونشروا العديد من الصور التي تتحدث عن الانجازات وتتمن المشروعات .

وقال محمد الديسطي : ” أحدث صور الأقمار الصناعية (بتاريخ 6 أغسطس 2023) لمشروعات الصوب الزراعية التابعة لجهاز الخدمة الوطنية للقوات المسلحة، قطاع صوب قاعدة محمد نجيب العسكرية وقطاع صوب العاشر من رمضان وقطاع صوب أبو سلطانو قطاع صوب قرية الأمل – سيناء”.

 

ده فانوكوش أمك يا ترتر

واضافت ريم مجدي : ” مرسي حكم سنة محفرش حفرة عشان يبنى مصر والسيسي في ١٠ سنين عمل شغل ٤٠ سنة وعارفين ان فيه ازمة اقتصاديه وان شاء الله مرحلة وهتعدى المهم نبنى بلدنا ولانساعد اهل الشر في هدم الدولة”.
وتابع القائد عبدالله قائلًا: ” ما تيجوا نسمع ‎#ترتر الحيحان وهو بياخد الاوامر ضد مصر، علشان تعرفوا ان هذا الفاجر لا يهمه الكلام صادق ام كءب هو كل اللى يهمه يسقط مصر ويقبض الدولارات علشان يرتاح بقى من شغل غسيل الاطباق فى المطاعم، عالى الصوت وركز.

 

 

وقال الجلاد : ” دا السيسي الرئيس الوحيداللي بيفتح مشروعه بعد ما يشتغل، دي العاصمة الجديدة اشتغلت ولسه ما افتتحهاش، وييجي يقولك فنكوش، وتاني يقولك ما ترد على ترتر، لو دا كان فنكوش يبقى كله فنكوش، توب علينا من الخرفان”.

زر الذهاب إلى الأعلى